Direktlänk till inlägg 14 augusti 2008

du är inte ensam

Av Jane Doe - 14 augusti 2008 15:20

det finns dom som gjort dig illa

och det finns dom som inget vet

det finns dom som gjort en grej av

att skrika ut din hemlighet


det finns dom som stal din stolthet

det finns dom som tog ditt mod

och dom som ingenting förstod


och dig som ingen känner

dig som ingen ser

du som saknar vänner

och knappt vill andas mer

hör på mig, min kära

hur ska jag få dig att förstå?

du måste resa dig och gå


du är inte ensam

det finns nån som går med dig

han vill att du ska veta

att han har det som du

som du


vägen tom och öde

gryningsljuset nått

du står vid busshållplatsen o

bussen kommer snart

nu lämnar du allt gammalt

här tar din barndom slut

nu tar du steget ut


o när du har rest dig

vänd dig inte om

finns ingen väg tillbaka

varifrån du kom

o allt dom ville ge dig

har du rivit o förstört

allt dom hade att säga

har du redan hört


men du är inte ensam

det finns dom som följer dig

dom vet hur det är för

dom har själva varit där

dom har själva varit där


det finns nåd för nya världar

mycket större än den här

nya skapelser och tider

nåt för allt som bliv och är

och alla deras lögner

betyder ingenting

tro mig när jag säger

skammen var aldrig din


du är inte ensam

det finns dom som går med dig

du är aldrig ensam

det finns dom som följer dig


du är inte ensam

det finns dom som vet hur det är

nej du är aldrig ensam

dom har själva varit där

dom har själva varit där


och när du har rest dig

vänd dig inte om

finns ingen väg tillbaka

varifrån du kom

- Jonas Gardell

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jane Doe - 3 april 2009 16:47

vila i frid hoppas att du har det bättre där du är nu       och med det här inlägget vill jag också meddela att jag lämnar den här bloggen jag fortsätter någon annanstans bara för mig hejdå ...

Av Jane Doe - 2 april 2009 22:09

han får morfin var fjärde timma det är inte långt kvar nu

Av Jane Doe - 28 mars 2009 13:46

mitt skrivbord är blött   jag är så jävla rädd rädd och förlamad   snälla stanna ...

Av Jane Doe - 28 mars 2009 12:15

jag funderar på att dra någon annanstans bort från den här bloggen återigen vara helt anonym ...

Av Jane Doe - 28 mars 2009 01:51

rw3r5öo iåi u piojerägo 3rwiopj''vcopdä   jag vill inte ha mer med killar att göra alls jag hatar att man inte kan lita på någon   nu ska jag lägga mig ner och gråta ...

Presentation

Omröstning

Har du varit här förut?
 Ja, jag är stammis.
 Ja, jag har halkat in här någon gång tidigare.
 Nej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards