Direktlänk till inlägg 28 november 2006

Pucko-eleven är rasist

Av Jane Doe - 28 november 2006 20:40

Vi har en elev på jobbet... När man tänker "elev" så tänker man på nån liten söt tjej/kille med en stor skylt på bröstet där det står PRAO, men så är det inte med den här eleven. Hon är mamma, över 40 år gammal (måste hon vara) med randiga stretchbyxor och träskor (<- det säger väl allt?). Hur som helst.. Jag tycker att hon är helt puckad - ju mer man lyssnar på henne, desto värre blir det.. Vet inte, verkar bara vara jag som tycker så.. Eleven kan ju prata, om man säger så, och skvallrar gärna med alla andra, som också är i mamma-åldern, på jobbet.Det är väl inte så farligt iofs, med lite skvaller.. Det som jag har problem med är hennes syn på andra, och att hon tror att hon är bättre än andra. Första gången man hörde det var på nån rast i fikarummet, så var det nåt skvaller om några som bråkat, och då säger eleven; "... det var nån blatte som slog en annan blatte, så länge de har ihjäl varandra så gör det ju ingenting. Det är ju värre om de ger sig på oss.."- Okej, tänkte ja, smygrasism är ju inte helt ovanligt.. Men hon har hållt på lite sådär lite då och då.. Och sen var det idag då, vi var på väg till ett möte när vi ser en man som är ute och går med sin hund. Min kollega säger då till oss andra; "se vilken fin spräcklig hund". Pucko-eleven svarar då;"Huh, blandras?! Varför ska man ha blandras när det finns renrasiga hundar?"Jag bara tittade på henne, men hon gick på och hon såg väl inte att jag glodde. Hade inte tid att stå och diskutera heller, för vi var lite sena. Men.. ååååååh..!!!!!- Vad är det som säger att hundar är sämre om de är blandras?! De kan väl vara minst lika fina och härliga för det?!! Och inte sönderavlade som många andra hundar måste vara för att nå upp till Svenska Kennelklubbens standard. Vissa av de hundarna är så sönderavlade så.. ja.. de mår inte bra.. massor med skador.. Fy fan för SKK, och alla rasister säger jag bara. Och förresten, ska vi vara såna, så tror jag nog inte att den här eleven är "renrasig" heller, om det nu spelar någon roll.. Hon borde ju iaf inte öppna käften.Jag har väldigt svårt för folk som dömer hunden efter håren.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jane Doe - 3 april 2009 16:47

vila i frid hoppas att du har det bättre där du är nu       och med det här inlägget vill jag också meddela att jag lämnar den här bloggen jag fortsätter någon annanstans bara för mig hejdå ...

Av Jane Doe - 2 april 2009 22:09

han får morfin var fjärde timma det är inte långt kvar nu

Av Jane Doe - 28 mars 2009 13:46

mitt skrivbord är blött   jag är så jävla rädd rädd och förlamad   snälla stanna ...

Av Jane Doe - 28 mars 2009 12:15

jag funderar på att dra någon annanstans bort från den här bloggen återigen vara helt anonym ...

Av Jane Doe - 28 mars 2009 01:51

rw3r5öo iåi u piojerägo 3rwiopj''vcopdä   jag vill inte ha mer med killar att göra alls jag hatar att man inte kan lita på någon   nu ska jag lägga mig ner och gråta ...

Presentation

Omröstning

Har du varit här förut?
 Ja, jag är stammis.
 Ja, jag har halkat in här någon gång tidigare.
 Nej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<<
November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards