Direktlänk till inlägg 17 juli 2008

o r o l i g

Av Jane Doe - 17 juli 2008 01:33

jag vill inte att brevet ska ligga där i brevlådan imorgon

men just därför tror jag att det kommer göra det


vad ska jag göra då?


ligger det där imorgon så känns det som en bekräftelse på att han verkligen är sjuk

på riktigt


faktiskt så gick de tankarna så förut och jag kom på en sak

han har schizofreni i familjen

hans mormor var det och hans syster är det

som det är nu är han verkligen inte psykiskt stabil

och om det fortsätter.. vad ska jag göra?


om någon läser det här, vad ska jag göra?

jag har funderat på att kanske ringa hans familj

de befinner sig 40 mil härifrån

men han behöver kanske stödet från dem

men vad säger man till dom när man ringer?

"hej, jag tror er son behöver hjälp"

vill dom höra det?

det känns som att jag borde prata med någon om det om breven fortsätter komma


eller


egentligen känns det inte som att JAG borde prata med någon

HAN borde prata med någon

HAN är den som behöver hjälp


jag borde egentligen inte ta ansvar för honom alls

det är han själv som satt sig där

men jag kan ändå inte låta bli

trots att jag ogillar honom något enormt för de här breven

så tycker jag ändå om honom

jag blev kär i honom och har älskat honom i 2 år

jag bryr mig fortfarande

men jag har också gått vidare


just det att jag har gått vidare

det tror jag stör honom

kanske är det det

 
 
Lazarus

Lazarus

17 juli 2008 09:57

Jane, du plågar dig själv. Du både vill och inte vill, du både kan och inte kan, du både älskar och hatar. Du vill vara anonym, vilket ju jag också är. Inget fel i det, men får man fråga efter din ålder? Det underlättar för mig hur jag ska försöka hjälpa/trösta dig. Om du vill. Om det går. Men som jag skrev igår ska ingen behöva må som du gör, trots att massor av tjejer gör det. Fråga mig, jag har 3 egna som dock nu har flugit ut. Har ett barnbarn och 2 på väg. Nu tror du att en " gammal gubbe"" inte vet något. Men där tror/hoppas jag att du har fel. Att ha 3 egna tjejer och dessutom känna deras 2 kvinnliga kusiner har lärt mig mycket. Alla mår bra och har det bra. Men jag känner andra i omgivningen som farit illa, så jag bestämde mig för något år sedan att bry mig om det går. Ibland har det gått mycket bra. Nackdelen är väl i så fall att jag aldrig vet vem det är på en blogg, men att finnas där anonymt kan också räcka. Ha det bra nu och plåga inte dig. Och som sagt, så kan du skriva kommentarer på min blogg som jag inte publicerar om du inte vill.

http://www.lazarus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jane Doe - 3 april 2009 16:47

vila i frid hoppas att du har det bättre där du är nu       och med det här inlägget vill jag också meddela att jag lämnar den här bloggen jag fortsätter någon annanstans bara för mig hejdå ...

Av Jane Doe - 2 april 2009 22:09

han får morfin var fjärde timma det är inte långt kvar nu

Av Jane Doe - 28 mars 2009 13:46

mitt skrivbord är blött   jag är så jävla rädd rädd och förlamad   snälla stanna ...

Av Jane Doe - 28 mars 2009 12:15

jag funderar på att dra någon annanstans bort från den här bloggen återigen vara helt anonym ...

Av Jane Doe - 28 mars 2009 01:51

rw3r5öo iåi u piojerägo 3rwiopj''vcopdä   jag vill inte ha mer med killar att göra alls jag hatar att man inte kan lita på någon   nu ska jag lägga mig ner och gråta ...

Presentation

Omröstning

Har du varit här förut?
 Ja, jag är stammis.
 Ja, jag har halkat in här någon gång tidigare.
 Nej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards