Alla inlägg den 17 juli 2008

Av Jane Doe - 17 juli 2008 23:19

killen som jag nu kommit att prata med varje dag - minns ni honom?

jag pratar fortfarande med honom varje dag

även om jag inte nämnt det


han ringer

jag ringer också ibland

men inte lika ofta

men bara det att jag ringer (eller försöker ringa) betyder något

jag och min telefonfobi


killen som jag nu kommit att prata med varje dag

vi pratar varje dag

om allt

och om allt det där som man aldrig pratar med andra om

jag vet att det låter väldigt oromantiskt

men vi pratar om ideologier, om filosofi och om politik

det känns inte som med någon annan jag pratat med


vi pratar 1-2 timmar åt gången

ibland 2-3 gånger per dag


men alltså

vi pratar inte bara om ideologier och politik

det blir mycket annat med

och en del flörtande :D

han säger mycket

berättar mycket

det behöver inte betyda något

men jag tror faktiskt att det gör det

kanske är det något på gång?


killen som jag nu kommit att prata med varje dag

i fortsättningen är det han som kommer att kallas för S här i bloggen

S
Av Jane Doe - 17 juli 2008 22:19

inget brev i brevlådan idag

skönt

då slapp jag bekymra mig för att ta ansvar för honom


inga fler brev och jag släpper honom

eller 

jag har redan släppt honom

men jag bryr mig

och är man sjuk så behöver man hjälp


håller tummarna för att brevlådan är tom även imorgon

Av Jane Doe - 17 juli 2008 01:33

jag vill inte att brevet ska ligga där i brevlådan imorgon

men just därför tror jag att det kommer göra det


vad ska jag göra då?


ligger det där imorgon så känns det som en bekräftelse på att han verkligen är sjuk

på riktigt


faktiskt så gick de tankarna så förut och jag kom på en sak

han har schizofreni i familjen

hans mormor var det och hans syster är det

som det är nu är han verkligen inte psykiskt stabil

och om det fortsätter.. vad ska jag göra?


om någon läser det här, vad ska jag göra?

jag har funderat på att kanske ringa hans familj

de befinner sig 40 mil härifrån

men han behöver kanske stödet från dem

men vad säger man till dom när man ringer?

"hej, jag tror er son behöver hjälp"

vill dom höra det?

det känns som att jag borde prata med någon om det om breven fortsätter komma


eller


egentligen känns det inte som att JAG borde prata med någon

HAN borde prata med någon

HAN är den som behöver hjälp


jag borde egentligen inte ta ansvar för honom alls

det är han själv som satt sig där

men jag kan ändå inte låta bli

trots att jag ogillar honom något enormt för de här breven

så tycker jag ändå om honom

jag blev kär i honom och har älskat honom i 2 år

jag bryr mig fortfarande

men jag har också gått vidare


just det att jag har gått vidare

det tror jag stör honom

kanske är det det

Presentation

Omröstning

Har du varit här förut?
 Ja, jag är stammis.
 Ja, jag har halkat in här någon gång tidigare.
 Nej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards